Testowanie szlaku

30 października 2005 r. obudziwszy się rano po zmianie czasu z letniego na zimowy, zapragnąłem pójść w góry. Nie wiem, czy zmiana czasu miała na tę decyzję jakiś wpływ. Namówiłem żonę swoją, która leżała jeszcze wówczas wygodnie w łóżku po tygodniu ciężkiej pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dębowcu. Z dworca w Czeskim Cieszynie wyjechaliśmy o 10:20 i po 25 minutach byliśmy już w Mostach u Jablunkova. Wybraliśmy trasę, którą będziemy raz jeszcze przemierzać w ramach listopadowej wycieczki ze studentami. Pogoda była wyśmienita. W Mostach kupiliśmy jeszcze ciastko i pół kilo rodzynek, a następnie czerwonym szlakiem ruszyliśmy w drogę. Przeszliśmy tunelem pod torami, którymi jechał właśnie pociąg towarowy do Ostrawy. A oto zdjęcia.

Trasa naszej wyprawy - Mosty u Jablunklova - chata Skalka - chata Severka - chata Kamenna Chata - Velký Polom (1069)
- chata Kamenna Chata - chata Severka - chata Skalka - Bocanovice.

W tym schronisku - Skalka, piwo Radegast kosztuje 3,30 PLN, zaś gorąca zupa 3,20. Obsługa średnio miła, ale do kufla i zupy raczej nie pluje. Możliwość konsumpcji wewnątrz (uvnitř) i na zewnątrz (venku).

Trasa zjazdowa. Widok na Trzyniec i Cieszyn.

Część trasy prowadzi granicą czesko-słowacką.
Oto 19 kilometr granicy.

Velký Polom. Niestety mimo odpowiedniej wysokości nie ma odpowiedniego tarasu widokowego. Trochę jednak widać Łysą Górę.

A oto szczęśliwe małżeństwo. Nic dodać, nic ująć.